Czemu są tak niebezpieczne, jakimi chorobami mogą zarazić te niewielkie pajęczaki.

testy na boleriozę
Wielu ludzi za niebezpieczne uważa stworzenia duże, mające szczęki czy pazury. Tymczasem znacznie większe zagrożenie pochodzić będzie od niewielkich pajęczaków czy owadów, jakie co prawda bezpośrednio krzywdy nie robią, lecz mogą przenosić czasami nawet zagrażające życiu zarazki.

testy na boreliozę

W naszym kraju na przykład coraz niebezpieczniejsze są kleszcze, jakich w ostatnim czasie pojawił się prawdziwy wysyp. Z powodu mało mroźnych zim i braku naturalnych wrogów kleszcze zaczęły pojawiać się praktycznie w każdym miejscu, nawet centra miast i przydomowe ogródki nie są od nich wolne. Kleszcze są nosicielami wielu groźnych schorzeń, na przykład boreliozy albo wirusowego zapalenia mózgu, dlatego też każde spotkanie z nimi jest bardzo ryzykowne. Dlatego też podczas przebywania w zalesionych terenach należy posiadać odpowiednie ubranie, a po powrocie do domu wykąpać się i bardzo dokładnie obejrzeć całe ciało. Jeżeli znajdzie się na skórze zgryzionego kleszcza, to należy go wyjąć, można to samemu zrobić albo pojechać do przychodni lekarskiej.

Jedną z bardziej niebezpiecznych chorób które są przenoszone kleszcze jest borelioza. Szacuje się, że posiada ją nawet jedna trzecia osobników, dlatego też po każdorazowym ugryzieniu trzeba dokładnie kontrolować swój stan. Charakterystycznym objawem boreliozy jest rumień, który się pojawia dookoła miejsca ugryzienia. Jeżeli się go zobaczy, to bez wahania należy się wybrać do lekarza i rozpocząć leczenie. Lecz rumień nie występuje u wszystkich chorych, można być zarażonym i zacząć chorować bez żadnego objawu. Dlatego też chcąc być absolutnie pewnym, że nie nastąpiło zakażenie, po pewnym czasie należy zrobić sobie testy na boreliozę (polecane). Jeżeli więc tylko zaczną się pojawiać jakieś objawy, to trzeba bezzwłocznie wybrać się do lekarza, jaki na pewno skieruje na borelioza testy (dowiedz się więcej)

Wcześnie wykryta borelioza jest dość łatwa do wyleczenia, choć i tak wiąże się z długim czasem spożywania antybiotyków. Jednak dalsze etapy dają znacznie więcej komplikacji i powikłań, niekiedy mocno uniemożliwiających normalne życie.