Sporo osób tego nie może zrozumieć lub obawia się zrozumieć. Psychoterapeuta to standardowy lekarz, nie powinno być strachu

psycholog
Psychoterapeuta to lekarz, ale trochę inny niż większość, których znamy. To lekarz duszy. Być może umawiamy się na wizytę do niego z objawami cielesnymi, które już w przeszłości określone jako nie wzbudzające zastrzeżeń i nie mamy pewności, dlaczego kręci nam się w głowie, mamy nudności, boli nas głowa. Jeśli to nie są symptomy wywoływane przez jakąś chorobę to zazwyczaj znaczy to, że podłoże jest psychiczne.

Life coaching
Autor: Pearly85
W podobnej sytuacji tylko psychoterapeuta może znaleźć źródła tego psychicznego bólu, który rozlewa się na ciało i utrudnia zwyczajnie działać.dawniej przyznanie się, że wybieramy się do psychiatry było bardzo odważne. dawniej, bo obecnie częściej od psychiatry używa się bardziej przystępnego określenia – psychoterapeuta. Psychoterapeuta nieodmiennie większości z nas kojarzy się z psychiatrykiem, gdzie przebywają niebezpieczni i obłąkani ludzie – więcej tutaj.

Tymczasem wizyta z psychoterapeutą w ogóle nie znaczy, że jesteśmy zwariowani czy coś w tym stylu. tak samo, jak chodzimy do dentysty, kiedy ząb nas boli, albo do gastrologa, kiedy pali nas w przełyku, podobnie powinniśmy udać się do psychiatry, jeżeli objawy, które nie mają przyczyny fizycznej przeszkadzają nam w zwykłym działaniu.

masa osób stara się sobie radzić z tym bez pomagania psychologicznego, jednak najczęściej kończy się to niedobrze. symptomy, depresja, nerwica (sprawdź) i pozostałe do uleczenia dolegliwości można leczyć psychiatrycznie i dzięki temu powrócić do normalnego działania. jeżeli będziemy zwlekać może się stać tak, że zerwiemy z pracą, utniemy kontakt z otoczeniem, staniemy się wyalienowani, skazani na regres. w ten sposób działa depresja czy nerwica. Jeśli na to się zgodzimy możemy być pewni, że samo nie ustąpi, adekwatnie jak grypy nie wyleczymy czekaniem, lecz leczeniem.

zdarza się ze potrzeba kilku spotkań z psychoterapeutą, bez lekarstw, ale częściej jest tak, że leczenie jest bardzo długie, w trakcie leczenia często należy przyjmować tak zwane psychotropy, które wspierają proces zdrowienia. To jest kolejne tabu, bo wiele osób na samo słowo „psychotropy” reaguje na jakieś środki, jak używki, które nas odurzą i zmienią naszą osobowość. w sumie można tak powiedzieć o wszystkich lekarstwach, więc nie ma co się bać. należy pamiętać, że psycholog katowice to kolejny terapeuta, nie dorabiajmy niepotrzebnej ideologii.